Rzecznik Ubezpieczonych opublikował raport w sprawie skarg kierowanych do Biura Rzecznika Ubezpieczonych w 2010 roku. Łączna liczba skarg sięgnęła niemal 12.000, z czego 55,8% dotyczyło problemów z ubezpieczaniami komunikacyjnymi.W raporcie wskazano cztery grupy najczęściej zgłaszanych przez konsumentów problemów:
1. spór co do wysokości przyznanego odszkodowania lub świadczenia – 3943 skargi (33,0%);
2. oddalenie roszczenia zgłaszanego z tytułu umowy ubezpieczenia – 3755 skarg (31,4%);
3.opieszałość w postępowaniu odszkodowawczym – 1807 skarg (15,1%);
4. występowania tzw. podwójnego ubezpieczenia w odniesieniu do ubezpieczeń
obowiązkowych – 1128 skarg (9,4%).

W większości spraw, tj. 10304 (86,3%) Rzecznik Ubezpieczonych podjął interwencję, z czego w odniesieniu do spraw zakończonych w 41 %przypadków nastąpiła zmiana stanowiska na korzyść skarżącego,

Spośród skarg skierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych 19,1 % wystosowali pełnomocnicy.

Treść raportu jest dostępna na stronie Rzecznika Ubezpieczonych.